ליצירת קשר

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם




    תיקון צו בית משותף

    תיקון צו בית משותף תמ"א 38

    חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969, וליתר דיוק סעיף 145 בחוק חשוב זה, קובע כי המפקח על רישום מקרקעין רשאי לתקן צו בית משותף שכבר ניתן, וזאת לבקשת בעל דירה בבניין. הגשת בקשה לתיקון צו מסוג זה מחייבת בקיאות וניסיון, מפני שהיא חייבת להיות מדויקת לחלוטין וכן לכלול מספר מסמכים ובראשם תשריט. בהתאם מומלץ להפקיד מלאכה זו בידיים מקצועיות – של עורך דין או עורכת דין לענייני מקרקעין עם ניסיון בתחום הספציפי של תיקון צו בית משותף. זהו אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין דניאלה סון, שמטפל בכל הנושאים הקשורים לצו בית משותף ביעילות רבה על בסיס ניסיון רחב היקף.

    למה חשוב לבצע תיקון צו בית משותף אחרי הרחבת דירה?

    • כדי לא לעבור על החוק – החוק מחייב את תיקון צו הבית המשותף אחרי הרחבת דירה או כשמעבירים הצמדה מדירה אחת בבניין לדירה אחרת (מחסן / גג / חנייה).
    • כדי שאפשר יהיה למכור את הנכס בלי בעיה – כשיש פער בין הרישום לבין מצב הדירה בפועל, עורך דין אחראי ינחה רוכשים פוטנציאליים להימנע מחתימה על חוזה מכר. רק לאחר תיקון הצו אפשר יהיה למכור את הנכס ללא מגבלות.
    • כדי למנוע מחלוקות וסכסוכים בין שכנים – צו בית משותף מגדיר את השייכות של כל חלקי הבית המשותף ואת הזכויות של כל הדיירים, ובכך מקטין את הסיכון לאי הבנות, קונפליקטים ומאבקים.
    • כדי לקבל משכנתא – רישום לא עדכני בטאבו עלול להוביל לסירובים מצד הבנקים לבקשות לקבלת משכנתא.

    התנהלות מדויקת ויעילה מול הרשויות הרלוונטיות

    תיקון צו בית משותף מתנהל כאמור מול לשכת רישום מקרקעין ומול המפקח על רישום בתים משותפים. לנוכח החשיבות הרבה של כל צו בית משותף, ההתנהלות חייבת להיות מדויקת, ונדרשת תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט. עו"ד דניאלה סון מודעת לכך וניחנה באיכויות החיוניות הנ"ל, ובנוסף מתחייבת לטיפול מסור בכל מקרה שבו המטרה היא תיקון הצו. עוד מאפיין בולט של השירות של עו"ד סון הוא היכולת להניע תהליכים מול כל הרשויות בתחום המקרקעין ובפרט לשכת הרישום, ובכך לקצר למינימום ההכרחי את פרק הזמן עד להשלמת התהליכים הבירוקרטיים הנחוצים.

    תיקון צו בית משותף תמ"א 38

    בקשה לתיקון צו בית משותף

    צו בית משותף הוא מסמך בעל ערך רב לכל בעלי הדירות בבניין המשותף. הצו מונפק ע"י המפקח על רישום בתים משותפים, בדרך כלל עם השלמת הבנייה או לאחריה. חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 מגדיר שורת מצבים שבהם נדרש תיקון הצו, וביניהם העברה של מחסן או חנייה מדירה אחת לשנייה, הוספת יחידות דיור (כחלק מפרויקט תמ"א 38) וגם הרחבה של דירה. בקשה לתיקון צו בית משותף מוגשת ללשכת רישום מקרקעין (טאבו), ועל-מנת שהטיפול בה יושלם בזמן קצר ככל האפשר כדאי להיעזר בשירות של עורכי דין מומחים למקרקעין. משרד עורכי דין דניאלה סון אמון על הגשות בקשות מסוג זה באופן מדויק לחלוטין כך שלא ייווצרו עיכובים מיותרים.

    המסמכים שאותם יש להגיש עם בקשה לתיקון צו בית משותף

    • תשריט – תשריט ייעודי לתיקון הצו, בהתאם להנחיות, וחתום ע"י אדריכל, מהנדס, הנדסאי או מודד מוסמך. התשריט חייב לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים, ובהם גוש, חלקה, פרטי יחידות הדיור, החלק של כל יחידה בשטחים המשותפים, תיאור גרפי של המבנה ביחס לרחוב, ועוד.
    • אישור על גבי התשריט – תיקון צו בית משותף אפשרי רק בתנאי שהתשריט תואם לחלוטין להיתר הבנייה. בהתאם נדרש אישור, על גבי התשריט, מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובניה.
    • הסכמה חתומה – אם ישנה משכנתא, הבנק שממנו היא נלקחה נדרש להסכים לתיקון הצו. אם ישנן הערות אזהרה, יש צורך בקבלת הסכמה של בעלי ההערה.
    • רשות מקרקעי ישראל – במקרקעין שנחכרו מהמדינה, חובה לצרף לבקשה גם את הסכמת רמ"י.

    שקיפות מלאה וניסיון רחב היקף

    בקשה לתיקון צו בית משותף היא פעולה טכנית שמחייבת בקיאות ספציפית מאוד. עו"ד דניאלה סון כבר הגישה בקשות רבות לתיקוני צווים אלה, ועל כן יכולה להבטיח טיפול יעיל, מדויק ומקצועי. השירות ניתן בשקיפות מלאה, תוך מתן הסברים ברורים ללקוחות שמבקשים לדעת מהו מצב הבקשה והתקדמות התיקון הדרוש. חשוב להדגיש כי אי תיקון צו בית משותף במקרים המחייבים זאת מהווה עבירה, וכמו כן עלולים להתעורר קשיים משמעותיים במכירת נכס כשהצו לא מתוקן – ולכן כדאי להקדים ולהגיש את הבקשה, כאמור בעזרת מי שזו המומחיות שלה.

    שתף :

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט
      שלחו ווצאפ
      💬 איך אפשר לעזור?
      שלום,
      כאן עו"ד דניאלה סון.
      איך אוכל לעזור?
      דילוג לתוכן