ליצירת קשר

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם




    רישום בתים משותפים

    נוהל רישום בתים משותפים

    רוב אזרחי ישראל חיים בבניינים משותפים, חלקם בעלי קומות רבות ובהתאם מתגוררים בהם עשרות דיירים (ובמקרים מסוימים אפילו מספר תלת ספרתי של בני אדם). על-מנת לוודא שכל הזכויות בנכס רשומות על שם הבעלים שלהן, באופן מסודר, כולל קיבוע זכויות חנייה, מחסנים וכו', כך שלא יצוצו בעתיד אי הבנות וקונפליקטים בין שכנים, נדרש צו רישום בית משותף. מי שמוסמך לחתום על צו שכזה הוא המפקח על רישום בתים משותפים, על בסיס הגשת בקשה מתאימה. משרד עורכי דין דניאלה סון אמון על רישום בתים משותפים בהתאם לכל הכללים, כך שהתהליך מושלם בזמן הקצר ביותר האפשרי.

    מה נדרש לצורך רישום בתים משותפים?

    • תשריט – מסמך מורכב שחייב להיות מדויק לחלוטין ותואם באופן מושלם להיתר בניה שניתן לאותו בית משותף. כמו כן חובה לוודא שהתשריט מבטא במדויק את כלל הזכויות, לרבות גודלה של כל דירה וכן הצמדת מחסנים וחניות לדירות השונות.
    • תרשימים רלוונטיים – התשריט כולל תרשים סביבה, תרשים חלוקה (או חלקות, אם הבית המשותף נבנה על יותר מחלקה אחת), תרשים של קומות הבית (לרבות מרתפים), תרשים של הגג ותרשים הדירות.
    • תקנון – ניתן להגיש תקנון אך זו אינה חובה. כשלא מוגש תקנון מוסכם לאותו בית משותף, יחול באופן אוטומטי תקנון ברירת המחדל – תקנון מצוי (תקנון זה מפורט בחוק המקרקעין, תשכ"ט-1969). בכל מקרה נדרשת התאמה של התשריט לתקנון הבית המשותף (למשל לגבי זכויות מעבר על-פני המקרקעין).

    שקט נפשי אמיתי בזכות הרישום

    הליך רישום בית משותף מבטיח לכל הדיירים בבניין ראש שקט באמת. בהמשך הדרך מאפשר הרישום – של הבית המשותף ובעקבותיו של הזכויות בכל דירה – את מכירת הנכס במחיר שמשקף את ערכו האמיתי וללא סיבוכים, ומסדיר גם חלוקת השטחים בין השכנים. משרד עו"ד דניאלה סון מספק שירות זה על בסיס ניסיון רלוונטי רב, מתוך תשומת לב מרבית לכל פרט ופרט וביעילות גבוהה, כך שהתהליך יושלם בזמן קצר ככל האפשר. מרכיב מהותי נוסף בשירות של עו"ד סון הוא הסברים ברורים בגובה העיניים ומענה ענייני לכל שאלה, כך שלא נוצרת אי בהירות או חוסר ודאות סביב הפעולה הבירוקרטית החיונית הזו.

    שתף :

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט
      שלחו ווצאפ
      💬 איך אפשר לעזור?
      שלום,
      כאן עו"ד דניאלה סון.
      איך אוכל לעזור?
      דילוג לתוכן