ליצירת קשר

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם




    הגשת בקשה לצו ירושה

    הגשת צו ירושה באמצעות עורך דין

    הגשת בקשה לצו ירושה היא תהליך שמתנהל מול הרשם לענייני ירושה או מול בית דין דתי (בהתאם לדת של המנוח או המנוחה). הבקשות מועברות לאפוטרופוס הכללי, שנדרש להשיב לבקשה תוך 45 ימים. אופציה אחת היא אישור הבקשה כך שהרשם ינפיק את הצו המבוקש. אופציה שנייה היא דרישה להשלמת מסמכים ו/או פרטים חסרים, וישנה גם האופציה של העברת התיק אל בית משפט לענייני משפחה. במקביל להעברת הבקשה לאפוטרופוס, הרשם מפרסם הודעה על הגשתה של אותה בקשה על-מנת שמי שעלול להיפגע ממתן הצו יוכל להגיש התנגדות. כשהבקשה ממולאת כהלכה ואין התנגדויות יינתן הצו בתוך 30 עד 90 ימים, ברוב המקרים. עו"ד דניאלה סון אמונה על הגשת בקשות מסוג זה באופן מדויק שמונע עיכובים שלא לצורך.

    המסמכים שחשוב לאסוף לקראת הגשת בקשה לצו ירושה

    • תעודת פטירה – במקרים שבהם המנוח או המנוחה לא היו בעלי תעודת זהות ישראלית. ניתן להגיש תעודת פטירה מקורית או העתק נאמן למקור.
    • אישור על יידוע כל היורשים – מי שמגיש את הבקשה לקבלת צו הירושה נדרש לצרף אישור על כך שהודיע (בדואר רשום) לכל שאר היורשים על הגשת הבקשה. לחילופין יש לצרף אישורים בכתב מצד כל היורשים למהלך.
    • תעודות פטירה של יורשים שהלכו לעולמם – ניתן להגיש מקור וגם צילום.
    • תצהירי הסתלקות – אם ישנם יורשים שבחרו לוותר על חלקם בעיזבון, יש לצרף תצהיר הסתלקות חתום כדין.
    • קבלות על תשלום אגרות – על-מנת לקבל צו ירושה יש לשלם שתי אגרות: אגרת רשם הירושה ואגרת פרסום. הגשת הבקשה באופן מקוון מקנה הנחה של 15% על האגרה הראשונה.
    • מסמכים נוספים – במקרים של תושב חוץ בעל נכסים בארץ נדרשים מסמכים נוספים, לרבות חוות דעת בנוגע לדין הזר של המדינה שבה הנפטר היה תושב.
    • ייפוי כוח – במקרים שבהם עורך דין או עורכת דין מטפלים בבקשה, נדרש גם ייפוי כוח.

    מימוש הירושה במהירות המרבית

    הגשת בקשה לצו ירושה בעזרת עו"ד מאפשרת את מימוש העיזבון במהירות הרבה ביותר האפשרית. זהו אחד מתחומי המומחיות של עו"ד דניאלה סון, שמקפידה על זמינות מרבית ועל התנהלות מקצועית ואחראית כדי שהבקשה תיענה בחיוב.

    הגשת צו ירושה - מידע חשוב

    הגשת צו ירושה

    כשאדם הולך לעולמו עולה באופן טבעי, בשלב כזה או אחר, שאלת חלוקת העיזבון שהותיר, כלומר כלל הנכסים שצבר במהלך חייו. במקרים שבהם נערכה צוואה אשר עומדת בכל כללי חוק הירושה, תשכ"ה-1965, מסמך זה קובע את אופן חלוקת הנכסים. כשאין צוואה, נדרש צו ירושה על-מנת שאפשר יהיה ליהנות מהרכוש. כך למשל ללא צו כזה אין גישה לחשבונות הבנק של המנוח או המנוחה. על-מנת להבטיח את קבלת הבקשה ללא עיכובים מיותרים או בעיות אחרות, כדאי להפקיד את המשימה של הגשת צו ירושה בידי עורך דין או עורכת דין עם ניסיון רלוונטי. משרד עורכי דין דניאלה סון מעניק שירות זה באופן אחראי ובזמינות גבוהה.

    מידע חשוב בנושא הגשת צו ירושה

    • מי מגיש את הבקשה – כל אדם שמוגדר כ"יורש על-פי דין" בהתאם לחוק הירושה רשאי להגיש את הבקשה לקבלת צו ירושה.
    • למי מוגשת הבקשה – לרשם לענייני ירושה, או לבית דין דתי (רבני / שרעי / דרוזי, בהתאם לדת של המנוח או המנוחה).
    • אופן ההגשה – ניתן להגיש בקשה לצו ירושה באופן מקוון במקרים שבהם הנפטר הותיר צאצאים, כשאין צאצאים אבל יש בן/בת זוג וגם ההורים בין החיים, וגם כשההורים בין החיים ואין בן/בת זוג או צאצאים. בשאר המקרים הבקשה חייבת להיות מוגשת באופן ידני.
    • תוכנו של צו הירושה – צו ירושה לא מפרט את הנכסים הספציפיים או את היקף העיזבון, אלא קובע את אופן חלוקת הנכסים בין היורשים, כלומר מה חלקו של כל יורש בעיזבון.
    • חובת יידוע כל היורשים – האדם שמגיש את הבקשה לצו הירושה נדרש לשלוח הודעות (בדואר רשום) לכל שאר היורשים, או לחילופין לצרף אישור (בכתב) שכל היורשים הנוספים מודעים להגשתה של הבקשה.

    טיפול מקיף ומסור

    הגשת צו ירושה עשויה להיות פעולה טכנית פשוטה, אבל עלולה להיות גם מטלה מורכבת. עו"ד דניאלה סון מסייעת לכל מי שזקוק או זקוקה לעזרה, ולכל מי שרוצים להיות בטוחים כי לא יצוצו מכשולים בלתי צפויים בדרך לקבלת הצו החיוני. השירות ניתן על בסיס ניסיון של שנים רבות ומתוך בקיאות מלאה בלשון החוק ובכל כללי הרשם לענייני ירושה.

    מידע חשוב בנושא הגשת צו ירושה

    שתף :

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט
      שלחו ווצאפ
      💬 איך אפשר לעזור?
      שלום,
      כאן עו"ד דניאלה סון.
      איך אוכל לעזור?
      דילוג לתוכן