ליצירת קשר

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם




    הוצאת צו ירושה באיחור

     

    ירשתם עזבון של קרוב שנפטר לפני זמן רב וטרם הוצאתם צו ירושה או צו קיום צוואה על העזבון?

    חמש סיבות מדוע לא כדאי לכם לדחות הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה:

    1. צו ירושה או צו קיום צוואה נועד לאפשר ליורשים לעשות שימוש חוקי ברכוש של המנוח ולחלק את העזבון כפי שציווה המנוח או לפי הדין כשאין צוואה.
    2. ככל שעובר זמן ממועד הפטירה, הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה נעשית מורכבת יותר.

    יורשים שבהתחלה היו מוכנים להסתלק מהעזבון יכולים לחזור בהם לאחר זמן מה, דבר העלול לסבך את העניינים עוד יותר כאשר העזבון כבר חולק!

    1. בנוסף, הדבר יכול לגרום לסכסוכים בין היורשים על חלקם בעזבון.

    למשל, נכסי מקרקעין שחולקו בין היורשים בהסכמה ביניהם, מבלי שהוציאו צו ירושה או צו קיום צוואה מסודר. לאחר מספר שנים ואפילו שנים רבות מפטירת המוריש, הם מעוניינים להסדיר את החלוקה ברישום בטאבו או בכל מרשם אחר, אך הם נתקלים בקשיים אחד מול השני בחלוקה – לאור הזמן הרב שחלף – בכל זאת השתנו דברים וצרכים של היורשים.

    1. גם היורשים משתנים – ככל שעובר הזמן – חלק מהיורשים הולכים לעולמם והיורשים שנותרו צריכים להתמודד עם בני משפחתם של היורשים שנפטרו. אם קשרי המשפחה אינם טובים ממילא – זה רק יקשה עוד יותר.
    2. והדבר הכי חשוב – התיישנות! גם על ירושה חל חוק התיישנות של 7 שנים ממועד שנודע ליורשים על הירושה, כשמדובר במקרים בהם יורשים שמחזיקים בנכסי עזבון מסרבים לחלק אותם בין היורשים האחרים.

    אז קחו בחשבון – שמה שסיכמתם בין היורשים סמוך למועד הפטירה, מבלי שטרחתם להוציא תחילה צו ירושה או צו קיום צוואה, יכול להשתנות גם לרעה.

    מוסר השכל – חבל על כל זמן שעובר!

    למשרד עורכי דין דניאלה סון ניסיון רב בטיפול בבירוקרטיה הקשורה בהוצאת צווי ירושה וצווי קיום צוואה, הכולל מציאת פתרונות יצירתיים למכשולים הצצים בדרך ועבודה מול הרשם לענייני ירושה ובית משפט לענייני משפחה.

    שתף :

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט
      שלחו ווצאפ
      💬 איך אפשר לעזור?
      שלום,
      כאן עו"ד דניאלה סון.
      איך אוכל לעזור?
      דילוג לתוכן